Chain Juice Dry jest zaawansowanym, bardzo wytrzymałym olejem przeznaczonym na suche warunki, który działa nieco inaczej niż inne suche smary. Zawieszony jest w biodegradowalnym dodatku smarnym, który zapewnia transport i powoduje szybszą penetrację trudno dostępnych miejsc. Po nałożeniu na łańcuch optymalnej ilości, dodatek transportowy odparowuje, pozostawiając na elementach łańcucha cienką powłokę smarną, która jest sucha w dotyku i nie absorbuje brudu z otoczenia. Zapewnia czystszą i cichszą pracę. Proste!
Nie przejmuj się, że na łańcuchu nie pozostała gruba oleista powłoka - Chain Juice Dry nie został do tego stworzony! Użycie grubej i mokrej powierzchni smarnej, w suchych i zakurzonych warunkach sprawia, że na łańcuchu tworzy się lepka pasta szlifierska - jest to najlepsza droga do zrujnowania sobie napędu.
Dlatego też, gdy następnym razem ktoś mówi Tobie, nie trać pieniędzy na „specjalistyczny” olej łańcuchowy i oferuje smarowanie olejem do traktora (jeśli ten ktoś naprawia traktory, z pewnością ten olej jest świetny do jego ciągnika), to teraz już wiesz dlaczego warto grzecznie odmówić i uwierz nam, będzie to świetny interes dla Ciebie i Twojego roweru!
Sposób użycia
Dla uzyskania najwyższej wydajności, stosuje się na czysty i odtłuszczony łańcuch. Do mycia i odtłuszczenia łańcucha należy użyć Dirt Juice Super Gnarl z maszynką The Dirty Little Scrubber, po czym wypłukać i pozostawić do wyschnięcia.
Zdemontuj dozownik i zamknięcie zabezpieczające. Ponownie zamontuj dozownik pozostawiając tylko małą szczelinę, żeby uniknąć nadmiernemu zużyciu oleju. Oprzyj dozownik na tulejkach łańcucha i delikatnie ściskaj buteleczkę, żeby wydostawał się cienki strumień, podczas kręcenia korbą do tyłu. Po dwóch pełnych przebiegach, łańcuch będzie optymalnie nasmarowany.
WSKAZÓWKA! Jeśli olej kapie na podłogę to znaczy, że go aplikujesz zbyt szybko!
Z uwagi na sposób, w który pracuje Chain Juice Dry, najlepiej nakładać od dwóch do czterech cienkich warstw. Dla lepszej penetracji i odparowania, należy stosować kilkuminutowe przerwy pomiędzy aplikacją każdej z nich.
Najlepiej smarować łańcuch zaraz po skończonej jeździe i myciu roweru a nie tuż przed jej rozpoczęciem. Jest to zalecane, aby maksymalnie wydłużyć czas potrzebny dla zapewnienia optymalnej wydajności i ochrony antykorozyjnej we wszystkich zakamarkach.