Powstała przed trzydziestoma laty firma RWD Brakes specjalizuje się w usprawnianiu systemów hamulcowych. Początkowo działalność sprowadziła się wyłącznie do sportów motorowych, ale swoje doświadczenie postanowili przenieść do MTB.

RWD Brakes działa ponad 30 lat w branży motoryzacyjnej. Według sztabu marketingowego firmy jest to dostateczny czas na specjalistyczne zgłębienie tego, czym jest tarcie wywoływane podczas hamowania. Produkty firmy są projektowane i testowane przez inżynierów w europejskiej siedzibie w North Yorkshire, Wielkiej Brytanii. Pełna inżynierska kontrola jakości w Azji także zapewnia stałą jakość produktu.

Dwóch dyrektorów spółki, którzy wywodzą się z branży motoryzacyjnej, są również zapalonymi rowerzystami, więc wydawałyby się oczywiste, że stworzenie okładzin hamulcowych będzie logicznym krokiem do połączenia interesów z hobby. Pomysł narodził się w czerwcu 2008 roku, a miejscowość Bremstech została wybrana na miejsce, w którym będą prowadzone badania i rozwój nad projektem. Na początku 2009 roku pierwsze prototypowe produkty trafiły do testów, a w 2010 roku testowanie dobiegło końca i uruchomiono produkcję pierwszych sztuk klocków. Wtedy narodziła się marka RWD.

Na początek – dlaczego mamy różne formuły materiałów?

Odpowiedź jest dość prosta, jeden materiał nie jest w stanie poradzić sobie w każdych warunkach pogodowych, które będą występowały podczas jazdy. Reasumując, materiał organiczny jest preferowanym wyborem na lato, nadaje się do spokojnej i rekreacyjnej jazdy o bardzo dużej wydajność w szerokim zakresie pracy, ale generalnie nie jest dostosowany do środowisk wilgotnych lub ciężkich warunków pogodowych. Spiekany materiał SINTERED jest bardziej odporny na tarcie - idealny dla wymagających bikerów na trudne szlaki oraz jest dobrym wyborem dla kolarstwa zjazdowego.

Z szerokiej gamy produktów dostępnych na rynku można znaleźć klocki hamulcowe wykonane , pół-metalu, kevlaru lub nawet metalu, kevlaru i ceramiki połączonych ze sobą. Nie należy wierzyć w puste słowa napisane przez wielu producentów o bardzo długiej żywotności klocków lub że "ten materiał jest najlepszy ze na świecie", należy samemu przetestować i wybrać te najlepsze. Różne warunki pogodowe i różne style jazdy wymagają różnych materiałów ciernych. Po zamontowaniu w rowerze, każde klocki hamulcowe mogą odznaczyć się wyjątkową żywotnością pod warunkiem, że zostaną prawidłowo zamontowane i użytkowane w odpowiedni sposób w odpowiednich warunkach.

Do wyboru mamy:

  • Okładziny organiczne
  • Okładziny spiekane

Produkt rodem z Wielkiej Brytanii