RWD | Race Winning Designs

With manufacturing centres in Europe and Asia our global partnerships deliver consistent quality and value and our expertise in manufacturing, marketing and logistics give us an unrivalled ability for the supply of engineered brake friction components.

Our combined knowledge and experience of over 30 years in the motorsport brake friction industry means that we understand friction. Our products are designed and tested by our own Engineers in our European offices in North Yorkshire, UK and we have full time Quality Engineers on hand in our Asia office to ensure consistent product quality – all to maintain our promise of HIGH PERFORMANCE and quality, race winning products. RWD was born out of a passion for all things cycling. The company’s 2 directors being descendant from the automotive brake friction industry and being avid mountain bikers, MTB disc brake pads seemed the obvious logical step to combine work interests with hobbies.

The concept was born in June 2008 and Bremstech was established to continue research and development of the project. By early 2009, initial prototype products were being tested and in 2010 testing was completed on the first production pieces. The brand RWD was then born. Powstała przed trzydziestoma laty firma RWD Brakes specjalizuje się w usprawnianiu systemów hamulcowych. Początkowo działalność sprowadziła się wyłącznie do sportów motorowych, ale swoje doświadczenie postanowili przenieść do MTB.

RWD Brakes działa ponad 30 lat w branży motoryzacyjnej. Według sztabu marketingowego firmy jest to dostateczny czas na specjalistyczne zgłębienie tego, czym jest tarcie wywoływane podczas hamowania. Produkty firmy są projektowane i testowane przez inżynierów w europejskiej siedzibie w North Yorkshire, Wielkiej Brytanii. Pełna inżynierska kontrola jakości w Azji także zapewnia stałą jakość produktu.

Dwóch dyrektorów spółki, którzy wywodzą się z branży motoryzacyjnej, są również zapalonymi rowerzystami, więc wydawałyby się oczywiste, że stworzenie okładzin hamulcowych będzie logicznym krokiem do połączenia interesów z hobby. Pomysł narodził się w czerwcu 2008 roku, a miejscowość Bremstech została wybrana na miejsce, w którym będą prowadzone badania i rozwój nad projektem. Na początku 2009 roku pierwsze prototypowe produkty trafiły do testów, a w 2010 roku testowanie dobiegło końca i uruchomiono produkcję pierwszych sztuk klocków. Wtedy narodziła się marka RWD.

Na początek – dlaczego mamy różne formuły materiałów?

Odpowiedź jest dość prosta, jeden materiał nie jest w stanie poradzić sobie w każdych warunkach pogodowych, które będą występowały podczas jazdy. Reasumując, materiał organiczny jest preferowanym wyborem na lato, nadaje się do spokojnej i rekreacyjnej jazdy o bardzo dużej wydajność w szerokim zakresie pracy, ale generalnie nie jest dostosowany do środowisk wilgotnych lub ciężkich warunków pogodowych. Spiekany materiał SINTERED jest bardziej odporny na tarcie – idealny dla wymagających bikerów na trudne szlaki oraz jest dobrym wyborem dla kolarstwa zjazdowego.

Z szerokiej gamy produktów dostępnych na rynku można znaleźć klocki hamulcowe wykonane , pół-metalu, kevlaru lub nawet metalu, kevlaru i ceramiki połączonych ze sobą. Nie należy wierzyć w puste słowa napisane przez wielu producentów o bardzo długiej żywotności klocków lub że „ten materiał jest najlepszy ze na świecie”, należy samemu przetestować i wybrać te najlepsze. Różne warunki pogodowe i różne style jazdy wymagają różnych materiałów ciernych. Po zamontowaniu w rowerze, każde klocki hamulcowe mogą odznaczyć się wyjątkową żywotnością pod warunkiem, że zostaną prawidłowo zamontowane i użytkowane w odpowiedni sposób w odpowiednich warunkach.

Do wyboru mamy:

  • Okładziny organiczne
  • Okładziny spiekane

 

Produkt rodem z Wielkiej Brytanii